Literature in French as a Foreign Language classes
Keywords:
Reading, reading literary texts, French as a Foreign LanguageAbstract
The experience of reading a literary text should come to life in French as a Foreign Language classes, assuming the students can overcome the linguistic barrier and enter into the pleasure of reading the text. We focus initially on the meaning of the term “literature” in the language class before proceeding to different models of reading. Our analysis resorts to “reader response” theory, which seems best suited today to promote the use of literature in French as a Foreign Language classes.
Downloads
Published
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.