Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Apresentação
Diretrizes éticas
Atual
Arquivos
Notícias
Artigos + lidos
Sobre
Sobre a Revista
Submissões
Equipe Editorial
Contato
Search
Cadastro
Acesso
Home
/
Archives
/
Vol. 14 No. 1 (2021): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
Vol. 14 No. 1 (2021): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
DOI:
https://doi.org/10.26512/rici.v14.n1.2021
Published:
2021-01-16
Editorial
The closure of libraries and the urgency of open access to electronic books
Murilo Bastos da Cunha
1-7
pdf (Portuguese)
Artigos
Booktubers and libraries: a proposal for innovative reading mediation performance
Heloá Cristina Camargo de Oliveira, Admeire Santos Sundström, Cassia Dias Santos, Maíra Prado
8-25
pdf (Portuguese)
Library Science in Uruguay: notes from Escuela de Bibliotecología y Ciencias Afines
Mónica Elizabeth Yañez-Gonzalez, Cezar Karpinski
26-44
pdf (Portuguese)
Information appropriation, empowerment and social protagonism
analysis of the work Quarto de Despejo
Daysene de Araujo Costa, Maria Giovanna Guedes Farias
45-69
pdf (Portuguese)
Informational practice in the context of HIV: Spatial analysis of knowledge about prevention strategies
Flávia Moreno Alves de Souza, Ivette Kafure Munõz, Cristina de Albuquerque Possas, Eliana Márcia Da Ros Wendland, Marina Bessel, Flavia Kelli Alvarenga Pinto
70-91
pdf (Portuguese)
Security in the use and sharing of data on social networking by high school students
Rodrigo Barbosa de Paulo, Helen de Castro Silva Casarin
91-113
pdf (Portuguese)
Cultural mediation and the appropriation of musical information from the regency
Cecília Nascimento da Silva, Ana Claudia Medeiros de Sousa, Raquel do Rosário Santos
114-130
pdf (Portuguese)
Colombian fossils coauthorship network
Cristina Restrepo-Arango, Andrés L. Cárdenas-Rozo
131-149
pdf (Portuguese)
Institutional memory at risk
Elaine Marcial, Josina da Silva Vieira
150-170
pdf (Portuguese)
Informational anxiety in students of preparatory course to enter higher education: a study at Emancipa from Porto Alegre Historical Center unit
um estudo no Emancipa da unidade Centro Histórico de Porto Alegre
Stheve Balbinotti, Ana Maria Mielniczuk de Moura
171-193
pdf (Portuguese)
Distopian literature and information society
An analysis of the mentions of George Orwell's 1984 novel in Bauman's book Liquid Modernity
josé claudio Matos, Enrique Muriel Torrado, Eliana Maria Bahia Jacintho
194-214
pdf (Portuguese)
Analysis of Nursing scientific output and its readers in Mendeley
Rubens da Costa Silva Filho, Samile Andrea de Souza Vanz
215-237
pdf (Portuguese)
Female entrepreneurship: support for discussion in information science
June Marize Castro Silva, Cezar Karpinski
238-258
pdf (Portuguese)
The city of Filipeia of Nossa Senhora das Neves in the union of the iberian crowns: 16th and 17th centuries
Aurora Cuevas-Cerveró, Bernardina Maria Juvenal Freire de Oliveira, Fabiana da Silva França
259-273
pdf (Portuguese)
Digital texts Interactivity, reading experience and comprehensibility
Montesi Montesi , Isabel Villaseñor Rodríguez
274-288
pdf (Portuguese)
20 years of research on Information Literacy in Brazil: thematic analysis of the theses and dissertations in the CAPES Catalog of Postgraduate Programs.
Gabriela Belmont de Farias, Marta Leandro da Mata, Ana Paula Meneses Alves, Camila Araújo dos Santos
289-301
pdf (Portuguese)
Plain Language in public archives: mapping NARA's performance
Anahi Rocha Silva, Marcia Cristina Carvalho Pazin Vitoriano
302-317
pdf (Portuguese)
Data literacy: Design of a new training scenario for the university context
Yolanda Martín González, Ana Iglesias Rodríguez
318-330
pdf (Portuguese)
Bookbinders and their archival documentation at the Royal Spanish Academy (1850-1866)
Antonio Carpallo Bautista, Soham Trejo Ostos
331-348
pdf (Portuguese)
Sustainable Development Goals and Archival Policies: the role of municipal archives in the 2030 Agenda
Marcia Cristina de Carvalho Pazin Vitoriano
349-361
pdf (Portuguese)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
Português
ISSN
1983-5213
Indexadores
Licença
Preservação digital
Mais lidos
A contribuição da literatura infantil no desenvolvimento da criança: um estudo de caso no Projeto Literatura da Biblioteca do SESC DOCA
12759
A Design Science como metodologia para a criação de um modelo de Gestão da Informação para o contexto da avaliação de cursos de graduação
10231
Resenha: MOROZOV, E. Big Tech: a ascensão dos dados e a morte da política
7007
Estudo de caso: aplicabilidade em dissertações na área de ciência da informação
7007
A gestão do discurso de ódio nas plataformas de redes sociais digitais: um comparativo entre Facebook, Twitter e Youtube
5777