The study of Kinematics with the Game CineFut and the Kinect Motion Sensor.
Keywords:
Digital games. Serious games. Kinect. Kinematics. Physics teaching.Abstract
In this work we present the educational game CineFut, which associated with Kinect sensor, was developed for the study of Kinematics. A subject present in the last year of elementary school or the first year of high school which, despite being important in the training of students, receives criticism due to the way it is taught. The game has four independent phases with different aspects for studying the concepts of Kinematics. For CineFut + Kinetc to find real teaching situations, to know its limits and possibilities, it was used as a teaching strategy in a class in the first year of high school. The results show that CineFut + Kinetc can be used as a strategy for teaching kinematics, because the game environment was attractive and motivating. In addition, Kinect allowed the player (student) to have a enjoyable interaction with the game, what stimulated the active participation in the activities in the classroom and favored the learning means of the content.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Journal of the Physics Teacher

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).