Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Apresentação
Diretrizes éticas
Atual
Arquivos
Notícias
Artigos + lidos
Sobre
Sobre a Revista
Submissões
Equipe Editorial
Contato
Search
Cadastro
Acesso
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 3 (2018)
Vol. 11 No. 3 (2018)
DOI:
https://doi.org/10.26512/rici.v11.n3.2018
Published:
2018-08-01
Editorial
The new Brazilian law on books, reading, writing, literature and public libraries
Murilo Bastos da Cunha
562-564
PDF (Portuguese)
Artigos
An Approach to Letras a journal of the Faculty of Letters and Human Sciences of the National University of San Marcos
Ruben Urbizagastegui, Fortunato Contreras
565-589
PDF (Portuguese)
Information Literacy and Lifelong Learning in Learning Organizations
Djuli Machado De Lucca, Francisco Antônio Pereira Fialho, Elizete Vieira Vitorino
590-608
PDF (Portuguese)
School libraries in Brazil: an analysis of statistical data from the National Institute of Educational Studies and Research - INEP
Bernadete Campello, Ricardo Rodrigues Barbosa, Samuel Gonçalves Proença
609-624
PDF (Portuguese)
The impact of digital libraries on the transfer of information to indigenous students
Julia Supo, Emir José Suaiden
625-644
PDF (Portuguese)
Ontology evaluation and terminological enrichment based on comparison to a corpus: a case study in the agricultural domain
Webert Júnio Araújo, Gercina Ângela de Lima
645-662
PDF (Portuguese)
Mapping intellectual production in scientific journals: study at a Faculty of education
Ana Gabriela Clipes Ferreira, Clovis Milton Duval Wannmacher
663-687
PDF (Portuguese)
Government participatory management system portals: structuring possibilities under the Information Architecture perspective
Márcia Maria de Medeiros Travassos Saeger, Júlio Afonso Sá de Pinho Neto, Marckson Roberto Ferreira de Sousa
688-706
PDF (Portuguese)
The voter’s information behavior under the perspective of Brazilian democracy
Leonardo Pereira Pinheiro de Souza, Beatriz Rosa Pinheiro dos Santos, Cássia Regina Bassan de Moraes, Marta Lígia Pomim Valentim, Ieda Pelogia Martins Damian
707-728
PDF (Portuguese)
Bibliometric study of the scientific production on Indexing Policies in the Bank of Thesis and Dissertations of CAPES
Valdenise César Garcia, Franciele Marques Redigolo, Alegria Célia Benchimol
729-750
PDF (Portuguese)
Intellectual structure of Phenomenographics studies of information literacy: citation and co-citation analysis
Ilídio Lobato Ernesto Manhique, Helen de Castro Silva Casarin
751-768
PDF (Portuguese)
Information literacy for female inmates: an experience in the community of Madrid
Maria Antonia Agúndez-Soriano, Aurora Cuevas Cerveró
769-788
PDF (Portuguese)
Artigos de revisão
The intellectual production on information quality on the Web of Science between 1989 to 2016: basic characteristics
Priscila Basto Fagundes, William Barbosa Vianna, Douglas Dyllon Jeronimo de Macedo
789-804
PDF (Portuguese)
Documents
Do you know Suzanne Briet?
Sylvie Fayet-Scribe
805-815
PDF (Portuguese)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
Português
ISSN
1983-5213
Indexadores
Licença
Preservação digital
Mais lidos
A contribuição da literatura infantil no desenvolvimento da criança: um estudo de caso no Projeto Literatura da Biblioteca do SESC DOCA
12759
A Design Science como metodologia para a criação de um modelo de Gestão da Informação para o contexto da avaliação de cursos de graduação
10231
Resenha: MOROZOV, E. Big Tech: a ascensão dos dados e a morte da política
7007
Estudo de caso: aplicabilidade em dissertações na área de ciência da informação
7007
A gestão do discurso de ódio nas plataformas de redes sociais digitais: um comparativo entre Facebook, Twitter e Youtube
5777