Suggestions of easy experiments for the teaching of thermodynamics
Abstract
In this paper we present the construction of some didactic experiments with the use of materials of easy access with low cost or recycled to facilitate the understanding of the teaching of physics in the discipline of thermodynamics, thus enhancing the teaching-learning process of elementary school students. Explanatory scripts were elaborated, emphasizing the physical principles involved in each experiment and the theory necessary for their understanding. All experiments were made with recyclable and easily available materials. The purpose of this type of experiment is to stimulate students’ curiosity and interest in the study of science by making physics classes more interesting and attractive to students.
Published
Versions
- 2020-09-13 (3)
- 2020-09-08 (2)
- 2020-09-08 (1)
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Physicae Organum

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).