Teacher roles in the foreign language classroom
Keywords:
teaching approach, Role and Social Role, Teacher-student interaction, foreign language classroom, Teacher roleAbstract
In this article we deal with the roles that a teacher can play in the foreign language classroom and how they relate to the (grammatical and / or communicative)approaches of language teaching, which are commonly studied in Applied Linguistics. We start with the conceptualization of the term 'role' and its relationship with theoretical approaches to the teaching and learning process arising from psychology and applied to education. Finally, we present a description of the types of roles that can be identified and recognized in your teaching practice, considering a given teaching approach and the method (s) adopted by him / her.
Downloads
Published
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.