A PRONÚNCIA NO DICIONÁRIO E O PROFESSOR DE LÍNGUA INGLESA
Keywords:
foreign language dictionaries, phonetics, pronunciationAbstract
This study focuses on a basic resource found in foreign language dictionaries: phonetic transcription. Few English students succeed in using this tool adequately without having had any formal instruction. This study investigated whether or not: a) Brazilian English teachers had been teaching these skills to their students, b) they had been instructed to do so, c) they could interpret phonetic transcriptions. The use of recordings of pronunciation in electronic dictionaries was investigated, too. The research technique employed was a questionnaire.
Downloads
Published
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.