The polyphony of the soloist voice

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/vozcen.v3i02.45588

Keywords:

Polyphony, Soloist voice, Vocal stratigraphy, Vocal training, Vocal alchemy

Abstract

The author is inspired by Ernani Maletta's propositions on polyphony to highlight the multiplicity of simultaneous points of view that are manifested even in the soloist's voice. She states that every vocal emission has, in itself, a stratigraphy of languages, discourses, identifying different strata of meaning that each voice expresses simultaneously. She proposes a vocal training in line with this polyphonic stratigraphy, finally emphasizing that an alchemical operation is carried out with the voice, in which, from the meeting of the strata and preserving their peculiarity, a unique result is always born, the richer the more conscious we are of the nature and specificity of each of them.

Author Biography

  • Francesca Della Monica, Università degli Studi di Siena - UNISI, Siena, Itália

    artista, pedagoga, pesquisadora italiana e uma das maiores referências europeias, tanto no aspecto técnico quanto criativo, reconhecida pela singularidade de sua atuação nos processos de formação e criação cênicas, em particular quanto à musicalidade e vocalidade do ator. Possui graduação em Canto pelo Conservatorio di Musica Giramolo Frescobaldi(1987), graduação em Filosofia pela Università degli Studi di Firenze(1993), especialização em Canto pelo Conservatorio di Musica Giramolo Frescobaldi(1989) e especialização em Paletnologia pela Università degli Studi di Siena(1995).

Downloads

Published

2022-12-31

Issue

Section

Thematic Dossier - Articles

Categories

How to Cite

The polyphony of the soloist voice. (2022). Voz E Cena (Voice and Scene), 3(02), 148-159. https://doi.org/10.26512/vozcen.v3i02.45588

Similar Articles

1-10 of 16

You may also start an advanced similarity search for this article.