FINITUDE AND IMMORTALITY IN ALL MEN ARE MORTAL BY SIMONE DE BEAUVOIR
of the woman who wanted to be remembered and the immortal man who wanted to become like mortals
DOI:
https://doi.org/10.26512/pl.v12i27.51402Keywords:
Beauvoir. Finitude. Immortality. Literature.Abstract
All Men Are Mortal (1946) tells the story of a twentieth-century french actress - Régine - who is described as an envious person who wishes she could interfere in the lives of everyone and everything - and a thirteenth-century count - Raymond Fosca - who is said to have been king of the city of Carmona and consumed the elixir of immortality. Both dramas reflect Beauvoir's particular interest in describing how resounding immortality is and that, in trying to dominate the whole world and act universally in the lives of all people, Fosca would have felt in his flesh and soul the absurdity of his ambition: indifferent to others, mortal and finite, he intended to act in the evolution of history itself as a whole and yet forgot that this history is led by free people with different goals. This is the reason for this review.
Downloads
References
BEAUVOIR, S. Por uma moral da ambiguidade seguido de Pirro e Cinéias. Trad. Marcelo Jacques de Moraes. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 2005.
BEAUVOIR, S. A força das coisas. Trad. Maria Helena Franco Martins. 2ª edição. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 2009.
BEAUVOIR, S. Todos os homens são mortais. Trad. Sérgio Milliet. Rio de Janeiro: Nova Fronteira. 2019.
DA MOTTA, Lucas Joaquim. BEAUVOIR INTÉRPRETE DE MERLEAU-PONTY: a fenomenologia da percepção e os progressos do método fenomenológico. PÓLEMOS – Revista de Estudantes de Filosofia da Universidade de Brasília, v. 9, n. 18, p. 215–241, 2020. Disponível em: https://periodicos.unb.br/index.php/polemos/article/view/29777.
DA MOTTA, Lucas Joaquim. A NOÇÃO DE ATITUDE ESTÉTICA EM SIMONE DE BEAUVOIR. PÓLEMOS – Revista de Estudantes de Filosofia da Universidade de Brasília, v. 9, n. 17, p. 177–188, 2020. DOI: https://doi.org/10.26512/pl.v9i17.26957.
DA MOTTA, Lucas Joaquim. O QUE O AMOR É - E O QUE NÃO É, DE SIMONE DE BEAUVOIR: resenha. PÓLEMOS – Revista de Estudantes de Filosofia da Universidade de Brasília, v. 11, n. 22, p. 273–283, 2022. DOI: https://doi.org/10.26512/pl.v11i22.41243.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 PÓLEMOS – Revista de Estudantes de Filosofia da Universidade de Brasília

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Todos os trabalhos que forem aceitos para publicação, após o devido processo avaliativo, serão publicados sob uma licença Creative Commons, na modalidade Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Public License (CC BY-NC-ND 4.0). Esta licença permite que qualquer pessoa copie e distribua a obra total e derivadas criadas a partir dela, desde que seja dado crédito (atribuição) ao autor / Ã autora / aos autores / às autoras.