THE SOCIAL FORMATION OF THE INDIVIDUAL IN YOUTH AND ADULT EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/pl.v10i21.38660

Keywords:

Education. Curriculum. Educational Policies. Institutional Exclusion.

Abstract

The proposed essay intends to discuss a relevant aspect, questioned by professionals, education specialists, and current/theories: the institutional exclusion of EJA students. To verify the main causes in education that generate institutional and social exclusion. Defending that through efficient interventions in the school curriculum, it is possible to change the reality of students, through critical development and other necessary skills for the full exercise of citizenship. And the inclusion of ethics teaching as a subject could contribute to better results. Possible need for schools to adapt to the new reality of the student. Reformulation of the national curricular bases that can centralize educational action, improvement and equality at all school levels.

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Author Biographies

  • Milena Avellar Fabri, Universidade Católica de Brasília

    Mestrado em curso pelo Programa de Pós-Graduação em Educação, da Universidade Católica de Brasília - UCB. Especialização em Gestão Pedagógica, pelo Centro Universitário Estácio de Juiz de Fora (2011). Licenciatura em Letras Português, pelo Centro Universitário de Brasília - UniCEUB (2007). Possui experiência em Apoio e Assessoria de Diretorias e Coordenações Acadêmica e Administrativas. Atualmente ocupa cargo de Técnico Administrativo em Educação na Universidade de Brasília - UnB

  • Valdivina Alves Ferreira, Universidade Católica de Brasília - UCB

    Doutora em Educação (PUC GO), Mestre em Educação pela UFMS; Especialista em Planejamento Educacional, Métodos e Técnicas de Ensino, Ciência da Computação, Administração e Supervisão Escolar; Graduada em Pedagogia Licenciatura Plena pela FESURV. Tem experiência na Coordenação e Docência Superior e em Cursos de Pós-graduação. Docente no Programa de Pós-graduação da UCB; Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas Políticas Públicas Educacionais no âmbito da educação básica (GEPPEB), cadastrado no Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq). Atua nos temas: Políticas Públicas Educacionais, Políticas Públicas de Educação Profissional e Tecnológica, Formação de Professores, Informática Educativa. Avaliadora Institucional e de Cursos do INEP/MEC.

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Published

2022-01-12

Issue

Section

Ensaios

How to Cite

THE SOCIAL FORMATION OF THE INDIVIDUAL IN YOUTH AND ADULT EDUCATION. (2022). PÓLEMOS – Revista De Estudantes De Filosofia Da Universidade De Brasília, 10(21), 363-373. https://doi.org/10.26512/pl.v10i21.38660