PATHOS IN THE CINEMA
DOI:
https://doi.org/10.26512/pl.v6i12.11768Keywords:
Pathos. Esthetics. Cinema.Abstract
This paper aims to investigate the concept of Pathos (pathetic action) present in Aristotle's Poetics and its adaptation to the classic cinema of the 1920s, through the theoretical deepening of Sergei Eisenstein in the Soviet Cinema and analysis of cinematographic work "The Passion of Joan d'Arc "(The Passion of Jeanne d'Arc), a classic of European silent films.ÂDownloads
References
ABBAGNANO, Nicola. Dicionário de Filosofia.Tradução: Alfredo Bosi. 2ed. São Paulo: Martins Fontes, 1998.
EISENSTEIN, Sergei. A Forma do Filme. Tradução: Teresa Ottoni. Rio de Janeiro: Jorge Zahar Ed., 2002a.
_______________________. O Sentido do Filme.Tradução: Teresa Ottoni. Rio de Janeiro: Jorge Zahar Ed., 2002b.
GAZONI, Fernando Maciel. A Poética de Aristóteles: Tradução e Comentários. São Paulo: USP, 2006. 131 p. Tese (Mestrado) ”“Programa de Pós-Graduação em Filosofia, Departamento de Filosofia da Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas, Universidade de São Paulo, São Paulo, 2006.
GONÇALVES, Jorge. Sergei Eisenstein. [On-line]. 2010. Disponibilidade: http://filmphilosophy.squarespace.com/1-sergei-eisenstein. [05/05/2017].
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Pólemos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Todos os trabalhos que forem aceitos para publicação, após o devido processo avaliativo, serão publicados sob uma licença Creative Commons, na modalidade Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Public License (CC BY-NC-ND 4.0). Esta licença permite que qualquer pessoa copie e distribua a obra total e derivadas criadas a partir dela, desde que seja dado crédito (atribuição) ao autor / Ã autora / aos autores / às autoras.