TEARING DOWN THE WALL BETWEEN THE UNIVERSITY AND THE SCHOOL

a word of the practice of the Institutional Scholarship Program Initiation to Teaching, PIBID

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26512/pl.v5i9-10.11705

Keywords:

Students. Research. Philosophy Teaching. Interns. Projects.

Abstract

The transversality of philosophy helps in the development of a more inclusive and interdisciplinary work proposal. Therefore, the teaching of philosophy today participates in the academic life of Brazilian basic education and its performance helps in the formation of future critical, participatory, questioning and afflicted citizens of knowledge. Seeking a dialogue between philosophical theories and high school students does not, therefore, present itself at first as an easy task, but rather as a challenging one. However, an aid tool for this challenge of teaching philosophy is the presence of the Institutional Scholarship Program for Teaching - PIBID, which ensures the participation of higher education within the schools of basic education.

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Author Biographies

  • Paula Cristina Moreira Calazães, Universidade de Brasília

    Graduanda em Filosofia pela Universidade de Brasília - UnB.

  • Patrick Victor Saldanha de Souza, Universidade de Brasília

    Graduando em Filosofia pela Universidade de Brasília - UnB.

  • Vinícius Silva de Souza, Universidade de Brasília

    Possui graduação em Filosofia pela Universidade Federal de Juiz de Fora e mestrado em Filosofia pela Universidade de Brasília. Tem experiência na área de Filosofia e Educação. Atualmente trabalha como Professor Efetivo da Secretária de Educação do Distrito Federal na Subsecretaria de Formação Continuada dos Profissionais da Educação - EAPE.

  • Vitória Nara de Freitas Paulo, Universidade de Brasília

    Graduanda em Filosofia pela Universidade de Brasília - UnB.

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Published

2017-03-05

Issue

Section

Dossiê

How to Cite

TEARING DOWN THE WALL BETWEEN THE UNIVERSITY AND THE SCHOOL: a word of the practice of the Institutional Scholarship Program Initiation to Teaching, PIBID. (2017). PÓLEMOS – Revista De Estudantes De Filosofia Da Universidade De Brasília, 5(9-10), 12-18. https://doi.org/10.26512/pl.v5i9-10.11705