Clovis Bornay
singular e múltiplo
DOI:
https://doi.org/10.26512/museologia.v11i21.41985Abstract
This paper is dedicated to the conception, research, production and execution of the exhibition Clóvis Bornay- 100 years, inaugurated in 2016 at the Museu da República (MR). It seeks, therefore, to discuss the centenary celebrations of one of the greatest celebrities in the contemporary Brazilian museum world, understanding Bornay as a precursor in several senses of the relationship between Museology and the current LGBTQIAP+ issue.
References
BENJAMIN, W. Charles Baudelaire um lírico no auge do capitalismo. São Paulo: Brasiliense, 1994.
BENJAMIN, W. Passagens. Belo Horizonte: Editora UFMG; São Paulo: Imprensa Oficial, 2007.
BENJAMIN, W. Rua de Mão Única. São Paulo: Brasiliense, 1995.
BORNAY, Clóvis. Depoimento. Acervo do Museu da Imagem e do Som. Gravado no dia 7 de maio 1997, projeto “Personalidade”.
BORNAY, CLÓVIS. Estácio de Sá – primeiro fundador e conquistador desta terra e cidade. Anais do Museu Histórico Nacional, v. XV, 1965, 16. P.197-205.
BORNHEIM, G. O idiota e o espírito objetivo. Rio de Janeiro: UAPÊ, 1998.
CHAGAS, M. e GOUVEIA, I. (Org.) Museologia social. Chapecó: Centro de Memória do Oeste de Santa Catarina/Unochapecó. Ano 27 – n.41-Dez.2014.
HABERMAS, J. Passado como futuro. Rio de Janeiro: Tempo Brasileiro, 1993.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Museologia & Interdisciplinaridade

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.