Imagens em contraponto: um estudo de semiologia icônica aplicado a fotografias de imprensa

Autores/as

  • Milton Chamarelli Filho Universidade do Acre

DOI:

https://doi.org/10.26512/les.v5i0.6503

Palabras clave:

Visual design. Iconic semiology. Political discourse.

Resumen

The present work is an investigation of photos published in a widely read magazine in Brazil, in a period previous to the presidential elections of 1994. Based on semiological analysis, we attempted to observe strategies which can add to the candidates’ profile through their wives’ images.

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Biografía del autor/a

  • Milton Chamarelli Filho, Universidade do Acre

    Mestre em Lingüística pela UFMG e professor do Departamento de Letras da Universidade do Acre.

Referencias

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Publicado

2010-11-24

Número

Sección

Artigos de pesquisa

Cómo citar

Imagens em contraponto: um estudo de semiologia icônica aplicado a fotografias de imprensa. (2010). Cadernos De Linguagem E Sociedade, 5, 9. https://doi.org/10.26512/les.v5i0.6503