DICTIONARY USE IN GREEK EDUCATION: AN ATTEMPT TO TRACK THE FIELD THROUGH THREE EMPIRICAL SURVEYS
Palabras clave:
dictionary use, language teaching, dictionary training, pedagogical lexicographyResumen
This paper presents selected findings of three empirical surveys concerning dictionary use in the Greek educational system. Dictionary use was examined by means of a questionnaire administered to 192 primary school pupils, 340 undergraduate university students, and 182 primary schools teachers and Greek language teachers in secondary schools. The three surveys provided first-hand data for findings that revealed certain tendencies and offered answers to basic questions in one of the least examined areas in Greek educational research. The findings may also be useful to other researches internationally.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.