A UTILIZAÇÃO DE DICIONÁRIOS DE LÍNGUA PORTUGUESA EM SALAS DE AULA DO ENSINO FUNDAMENTAL
Keywords:
dictionary, vocabulary teaching, elementary school, junior high schoolAbstract
Teaching vocabulary at the Elementary and Junior High School levels is unfortunately still an issue that has not been dealt with in sufficient detail, since many pedagogical materials available on the market give priority to reading comprehension and grammar instead of vocabulary in different contexts. Even pocket dictionaries, tools which should be constantly used in the classroom, are barely used. The purpose of this study was to review and discuss the theoretical contributions of Lexicography and Lexicology, analyze so-called school dictionaries as to how appropriate they are for use at these levels, and suggest methodological strategies to improve students’ vocabulary.
Downloads
Published
Issue
Section
License
A Revista Horizontes de Linguística Aplicada de http://seer.bce.unb.br/index.php/horizontesla/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial-Vedada a criação de obras derivadas 3.0 Unported.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.