Histórias digitais para L2 e seu processo de desenvolvimento

Autores

  • Celso Henrique Soufen Tumolo Universidade Federal de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.26512/rhla.v17i1.22686

Palavras-chave:

histórias digitais, tecnologia educacional, ensino e aprendizagem de segunda língua

Resumo

Digital Stories (DSs) have been developed and used for various purposes. This article presents a reflection on their use for L2 instruction, focusing on some approaches to sustain their use, as well as on an investigation on the development process, specifically on a brief review of literature in the area of DS development and on a description of the perceptions DS developers have as to the development process, with data collected with members of a laboratory for educational technology. Thus, a combination of perspectives on DS development is provided, so as to assist their use, receptively and productively, in the realm of applied linguistics, specifically for L2 instruction.

Downloads

Publicado

2018-06-30

Edição

Seção

Artigos

Como Citar

Histórias digitais para L2 e seu processo de desenvolvimento. (2018). Revista Horizontes De Linguistica Aplicada, 17(1), 15-30. https://doi.org/10.26512/rhla.v17i1.22686

Artigos Semelhantes

1-10 de 103

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.