Engajamento poético e transfiguração
Abstract
Engajamento poético e transfiguração
References
ADORNO, Theodor. “Sartre e Brecht, engajamento na literatura”. Cadernos de Opinião nº 2. Rio de Janeiro, 1975. p. 30.
ADORNO, Theodor. Sartre e Brecht, engajamento na literatura. Cadernos de Opinião nº 2. Rio de Janeiro, 1975. p. 31.
BARBOSA, João Alexandre. A modernidade no romance. In:
PROENÇA FILHO, Domício (Org). O livro do seminário. São Paulo: LDR Editores, 1982. p. 23.
BARBOSA, João Alexandre. A modernidade no romance. In: PROENÇA FILHO, Domício (Org). O livro do seminário. São Paulo: LDR Editores, 1982. p. 23.
BARBOSA, João Alexandre. A modernidade no romance. In: PROENÇA FILHO, Domício (Org). O livro do seminário. São Paulo: LDR Editores, 1982. p. 25.
BARTHES, Roland. “Escritores e escreventes”, In: Crítica e verdade. Trad. Leyla Perrone-Moisés. São Paulo: Perspectiva, 1999. p. 33.
BARTHES, Roland. Escritores e escreventes. In: Crítica e verdade. Trad. Leyla Perrone-Moisés. São Paulo: Perspectiva, 1999. p. 34.
BARTHES, Roland. Escritores e escreventes. In: Crítica e verdade. Trad. Leyla Perrone-Moisés. São Paulo: Perspectiva, 1999. p. 36.
CHIAPPINI, Lígia. O foco narrativo. São Paulo: Ática, 1994. p. 19.
DIAS, Ângela Maria. “A escrita do corpo cariado”. Tempo Brasileiro nº 62. Rio de Janeiro: Tempo Brasileiro, 1985. p. 105.
DIAS, Ângela Maria. “A escrita do corpo cariado”. Tempo Brasileiro nº 62. Rio de Janeiro: Tempo Brasileiro, 1985. p. 108.
FUKELMAN, Clarisse. Escrever estrelas (ora, direis). In: A hora da estrela. 18. ed. Rio de Janeiro: Francisco Alves, 1990. p. 17.
FUKELMAN, Clarisse. Escrever estrelas (ora, direis). In:LISPECTOR, Clarisse. A hora da estrela. 18. ed. Rio de Janeiro: Francisco Alves, 1990. p. 5.
GOTLIB, Nádia Battella. Clarice: uma vida que se conta. São Paulo: Ática, 1995. p. 415.
GOTLIB, Nádia Battella. Clarice: uma vida que se conta. São Paulo: Ática, 1995. p. 436.
GOTLIB, Nádia Battella. Clarice: uma vida que se conta. São Paulo: Ática, 1995. p. 473.
GUIDIN, Marcia Ligia. A hora da estrela de Clarice Lispector. São Paulo: Ática, 1998. p. 50.
JAMESON, Fredric. O inconsciente político. Trad. Valter Lellis Siqueira. São Paulo: Ática, 1992. p. 17.
LINS, Álvaro. Experiências várias: a transbordante, a incompleta e a falhada. In: Os mortos de sobrecasaca. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 1963. p. 186.
LISPECTOR, Clarice. A hora da estrela. 18ª ed. Rio de Janeiro: Francisco Alves, 1990. p. 31.
LISPECTOR, Clarice. Água viva. 4. ed. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 1980. p. 13.
LISPECTOR, Clarice. Água viva. 4. ed. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 1980. p. 36.
NUNES, Benedito. “Reflexões sobre o moderno romance brasileiro. In: PROENÇA FILHO, Domício (Org). O livro do seminário. São Paulo: LDR Editores, 1982. p. 45.
NUNES, Benedito. O drama da linguagem. São Paulo: Ática, 1995. p. 160.
SOUZA, Ronaldes de Melo e. O estilo narrativo de Machado de Assis. In: SOUZA et al. Machado de Assis: uma revisão. Rio de Janeiro: In-fólio, 1998. p. 65.
SUSSEKIND, Flora. Literatura e vida literária. Rio de Janeiro: Jorge Zahar, 1985. p. 27.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a) The authors maintain the copyright and grant the journal the right of first publication, the work being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License-Non Commercial 4.0 which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and publication this journal.
b) Authors are authorized to enter into additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with authorship recognition and publication in this journal.
c) Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) after the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of published work (See The Effect of Free Access).
d) The authors of the approved works authorize the magazine to, after publication, transfer its content for reproduction in content crawlers, virtual libraries and the like.
e) The authors assume that the texts submitted to the publication are of their original creation, being fully responsible for their content in the event of possible opposition by third parties.